مرتضی فیض آبادی

مرتضی فیض آبادی

اخبار از همه جا

 
 
 
در اینجا به لیستی از کارهایی که می توان در آسیا به عنوان یک گردشگر انجام داد، اشاره می کنیم.
 
 
 

 


 

 

در شهر ممنوعه پکن پا جای پای امپراتور بگذارید.

برای آنکه بهترین تجربه را از شهر ممنوعه داشته باشید، سعی کنید در اواخر روز از این سازه قرن پانزدهمی عظیم در قلب پکن دیدن کنید. از موزه واقع در زمین های مجموعه رد شوید و به سمت دروازه شمالی بروید. سپس به سوی دروازه اصلی در تیانانمن بروید. اینجا جایی است که همه امپراتورها با خانواده و کارکنان خود از سال 1420 که مجموعه 980 ساختمانی و 7.8 میلیون فوت مربعی آن ساخته شدند تا سال 1912 که سلسله کینگ فروپاشید، زندگی کردند.




 

 

ترس و وحشت از جنگجویان سفالی شیان را تجربه کنید.

اولین حاکم چین، امپراتور اول کین شی هوانگ بود که نه تنها ساخت و ساز دیوار بزرگ چین را آغاز کرد، بلکه مسئول جنگجویان سفالی شیان نیز بود. راز شی هوانگ تا سال 1974 پنهان مانده بود تا وقتیکه کشاورزان محلی که مشغول حفر چاهی بودند اندام های بدن یک جنگجوی سنگی را پیدا کردند. آنها این موضوع را به مقام محلی خود گزارش دادند و بدین ترتیب هشتمین مورد از عجایب دنیا کشف شد. جنگجویان سفالی بخشی از آرامگاه رسمی امپراتور نبودند، بلکه همراه آن بودند. آرامگاه رسمی امپراتور حدود یک مایل دورتر از محل این جنگجویان قرار دارد. سنگ نوشته ها می گویند که کوه هایی از سنگ یشم و رودی از جیوه در این منطقه جریان داشت تا بدن امپراتور تا ابد شناور باشد. در واقع تست های زمین شناسی این منطقه نشان دهنده سطوح بالایی از جیوه در خاک اطراف آرامگاه بود که بیشترین میزان در کل دنیا است. با توجه به سمیت جیوه و عدم وجود فناوری مناسب، دولت کارهای حفاری در این منطقه را متوقف کرد. این یعنی نهمین مورد از عجایب دنیا کشف نشده باقی ماند.




 

 

نگاهی به مشخصه های فرهنگی در محله جیون کیوتو که در حال محو شدن است بیندازید.

اگر ژاپن صورت داشت، این صورت در منطقه کوچکی در نزدیکی زیارتگاه یاساکا دیده می شد، زیرا در این منطقه است که گیشا ها – یا گیکو ها – زندگی و کار می کنند. گیکوها خصوصاً در قرن نوزدهم و از خانواده های فقیری می آمدند و اغلب رؤسای قدرتمندی داشتند. آنها هنرهای خاصی داشتند و در صحبت و گفتگو مهارت داشتند. امروزه کمتر از 1000 نفر از آنها در ژاپن باقیمانده اند و زندگی می کنند.




 

 

در جنگل بامبو قدم بزنید.

در دوره هیان که کیوتو نه تنها پایتخت بلکه کانون هنرها و فرهنگ بود، این منطقه یک ییلاق تابستانی برای اشراف بود. تراکم بامبوهای باستانی محیط سبز و ساکتی را فراهم کرده است.



 

در بزرگترین بازار ماهی دنیا، بازار تسوکیجی توکیو، بگردید.

این بازار عمده فروشی روزانه 3000 تن غذای دریایی را به رستوران ها، عمده فروش ها و خواربار فروشی های ژاپن و خارج از ژاپن جابجا می کند. در میان ردیف ها راه بروید و چیزهایی که تابحال فکر نمی کردید بتوان از دریا صید کرد را در این بازار مشاهده کنید.



 

برای صبحانه سوشی میل کنید.

سوشی برای صبحانه؟ چندین و چند رستوران کوچک در بازار ماهی تسوکیجی توکیو وجود دارد، ولی فقط چند رستوران سوشی وجود دارد که از6 صبح باز می کنند و برای سوشی های آن صف می بندند. سوشی های آنها کاملاً به انتخاب سرآشپز و تازه و آبدار است و گویی در دهان آب می شود.



 

در خیابان های توکیو مردم را تماشا کنید.

هاراجوکو امروزه پر از بوتیک های لوکس و تجملی است. در روز تعطیل یا آخر هفته که بچه ها به مدرسه نمی روند به این خیابان ها بیایید و بهترین فشن شوی عمرتان را در اینجا ببینید.



 

در توکیوی قبل از جنگ جهانی دوم پرسه بزنید.

یانسن مثلثی است که از محله های قدیمی یاناکا، نزو و سنداگی تشکیل شده است. این سه محله با کوچه های تنگ و خانه های قدیمی شان در میان معدود محله هایی قرار دارند که از بمبهای جنگ جهانی دوم در امان مانده اند و می توانید توکیوی قدیم را در آنها مشاهده کنید. حالا این محله ها به مغازه های کوچک، نانوایی ها و غذاخوری هایی معروف است که اکثراً مالک شخصی دارند.



 

از خوراکی های خواربارفروشی های درجه یک ژاپن، ضیافتی درست کنید.

می پرسید غذا در ژاپن چطور است؟ آنقدر خوب است که حتی از پیش بسته بندی شده و در خواربار فروشی ها بطور حاضری فروخته می شود. مزیت آن این است که اکثر آنها زیر 5 دلار قیمت دارند.



 

در زیرزمین یک فروشگاه غذا بخورید.

زیرزمین هر فروشگاه بزرگی در ژاپن به فروشگاه های غذایی بزرگ اختصاص دارد. ردیف های متعددی از ماهی تازه و سبزی و میوه بسته بندی شده و غذاهای حاضری وجود دارد. از بخش نان و شیرینی جات هم دیدن کنید. می توانید اسنک هم بخرید. یادتان باشد که ژاپنی ها موقع غذا خوردن راه نمی روند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: مرتضی فیض آبادی ׀ تاریخ: دو شنبه 27 خرداد 1392برچسب:گردشگری, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , feizabadi.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com